EKSPERYMENTY W GRUPIE MISIÓW

„Powiedz mi, a zapomnę,
pokaż – a zapamiętam,
pozwól mi działać, a zrozumiem!”
Konfucjusz

      Dzieci tuż po narodzinach stają się badaczami i odkrywcami. Uczą się przez działanie, nabywając  w ten sposób różne doświadczenia . Poznawanie jest dla nich  rzeczą naturalną.  Wynika z wrodzonej potrzeby wysiłku umysłowego. Najczęściej  przejawia się w zadawaniu przez dziecko pytań. Aby jednak miało to znaczący wpływ na jego rozwój,  aktywność poznawczą dzieci należy stymulować i ukierunkowywać. Można to robić za pośrednictwem zabawy.  Dziecko ma wtedy okazję do samodzielnego poszukiwania odpowiedzi na nurtujące je pytania, a także  realizować czynności badawcze pojawiające się w momencie, gdy styka się z nowymi bodźcami czy sytuacjami.  Każda tego typu zabawa  niesie ze sobą ładunek pozytywnych emocji, co znacząco wspiera proces uczenia się. Nie ulega bowiem wątpliwościom, że lepiej zapamiętujemy to, co nam się miło kojarzy. Działalność badawcza wywiera korzystny wpływ na różne sfery rozwoju dziecka, ale przede wszystkim na sferę aktywności twórczej.

W naszej grupie, w ramach współpracy z rodzicami, eksperymenty przeprowadzają chętni rodzice. Ostatnio odwiedzili nas rodzice Kuby i pokazali  jak zrobić „tornado w butelce”, „wulkan”, „tęczę na mleku”, Dzieci również mogły obserwować jak zachowują się pocierane wełną balony. Najwięcej radości sprawił balon trzymający szklanki.Dziękujemy rodzicom Kuby za niezapomniane wrażenia :).

12791011_799884440139129_8185843231981562511_n DSCF1923 DSCF1936 DSCF2068DSCF1951 DSCF2007 DSCF2035 DSCF2043

 EKSPERYMENTY W GRUPIE MISIÓW