Przez cały marzec nasza grupa realizowała projekt edukacyjny „Nadchodzi wiosna”. Dzieci podejmowały różne aktywności, eksperymenty i obserwacje dotyczące zwiastunów wiosny w przyrodzie i życiu człowieka. Zainteresowały się przylotami ptaków, pąkami na drzewach, pierwszymi kwiatami. Obserwowały zjawiska pogodowe przez okno i podczas spacerów, a same próbowały wytworzyć deszcz i tęczę, zbadać działanie termometru i siłę wiatru. Przyrządziły też słodką tęczę, którą zjadły ze smakiem.
Dzieci zainteresowały się wczesnowiosennymi pracami ogrodniczymi, zostały zaproszone na ogródek pani Krystyny, babci Wiktora, gdzie szukały sprzymierzeńców ogrodnika i szkodników. Poznały narzędzia ogrodnicze oraz sposoby przygotowania ogrodu do zasiewów.
A w sali dzieci założyły ogródek parapetowy, gdzie wysiały rzeżuchę oraz warzywa, zioła i kwiaty. Posadziły też cebule kwiatowe. Poznały warunki wzrostu roślin: glebę, wodę i słońce. Co dzień dbały o hodowlę i mogły obserwować kiełkowanie i wzrost roślin. Mamy w planie obsadzić ogródek przedszkolny wyhodowanymi  sadzonkami.
Nadejście wiosny to wielkie święto dla przedszkolaków, bo mogą częściej bawić się na świeżym powietrzu. Dzieci uświadomiły sobie znaczenie wiosny dla swojego zdrowia poprzez sport, ruch, ciepło i właściwe odżywianie. Dlatego samodzielnie przygotowały wiosenne kanapki, a nasze grupowe niejadki odważyły się próbować smaki kanapkowych warzyw: pomidora, rzodkiewki czy sałaty.
Wraz z przyrodą Pszczółki cieszą się z nadejścia wiosny.

http://www.kizoa.com/Movie-Video-Slideshow-Maker/d105543892k1775900o1l1/wiosna